12 lutego 2018

Słowik - Kristin Hannah

O książce:
Liczba stron: 560
Wydawnictwo: Świat Książki
Data wydania: 12 października 2016
Kategoria: Powieść historyczna
Język: Polski
ISBN: 978-83-8031-371-2

Opis książki:

Miłość pokazuje nam, kim chcemy być. 

Wojna pokazuje, kim jesteśmy.

Światowy bestseller już w Polsce!
Dwie siostry, Isabelle i Vianne, dzieli wszystko: wiek, okoliczności ,w jakich przyszło im dorastać, i doświadczenia. Kiedy w 1940 roku do Francji wkracza armia niemiecka, każda z nich rozpoczyna własną niebezpieczną drogę do przetrwania, miłości i wolności. 

Zbuntowana Isabelle dołącza do ruchu oporu, nie zważając na śmiertelne niebezpieczeństwo, jakie ściąga na całą rodzinę. Opuszczona przez zmobilizowanego męża Vianne musi przyjąć do swego domu wroga. Cena za uratowanie własnego życia i dzieci z czasem staje się dramatycznie wysoka…

Inspirowana życiorysem bohaterki ruchu oporu Andrée de Jongh opowieść o sile, odwadze i determinacji kobiet zachwyciła miliony czytelniczek na całym świecie. 

W tej książce jest wszystko, co kocham – Francja, wielka historia i miłość, nad którą nie można zapanować. Idealna lektura na wolny dzień, samotny wieczór i bezsenną noc.
Magdalena Różczka 


Najbardziej podobało mi się pokazanie skomplikowanej relacji między dwiema siostrami. Czy jesteśmy bohaterami, czy tchórzami? Czy jesteśmy lojalni wobec ludzi, których kochamy najbardziej, czy potrafimy ich zdradzić?
Lisa See, autorka bestsellerów Dziewczęta z Szanghaju i Chińskie lalki
Źródło: Świat książki
Moja reakcja
Ogólnie, to nie miałam zamiaru brać się za tę książkę. Ogólnie, to nie sądziłam, że kiedykolwiek ją przeczytam. No cóż, ale jednak ją przeczytałam i przyznaję, że powieść trzyma poziom. Mimo, iż momentami było ciężko i tekst się ciągnął i ciągnął, dotrwałam do końca. 

Słowik, moim zdaniem, nie jest zły, ale jakiś wybitny też nie jest. Bardzo mi się podoba motyw wojny. Sposób, w jaki autorka pokazała nam życie Francuzów podczas tych ciężkich lat wojny był intrygujący. Akcja toczy się tempem idealnym dla tego typu powieści.

Czytając mamy przed sobą historię dwóch sióstr. Ich historie rozdzielają się aby znowu się połączyć. Isabelle i Vianne - Ogień i woda. Bohaterki o zupełnie odmiennych charakterach. Przyznam, że z początku podobało mi się podejście Isabelle oraz jej gorący temperament. Niestety w pewnym momencie stało się to po prostu irytujące, a sama bohaterka straciła podczas czytania. W Słowiku, w sposób ciekawy ukazane różne emocje bohaterów, które pojawiają się pod wpływem impulsów. Niestety miejscami było to naciągane i mało wnosiło do treści.

Po przeczytaniu Oblubienic wojny sądziłam, że powieść Kristin Hannah może okazać się tak samo fenomenalna. Przyznaję, że po tylu wysokich miejscach na listach sprzedaży, wysokich ocenach na portalach czytelniczych oraz entuzjastycznych opiniach czytelników zawiodłam się. Książka jest lekka w odbiorze, wywołuje u czytelnika określone emocje, lecz nie powala na kolana. Jeśli chodzi o nawiązanie do wojny to została ona ukazana bardzo pobieżnie, bez większych nawiązań. 

Podsumowując, twórczość Kristin Hannah nie przemawia do mnie. W historię trudno było się wciągnąć. Nie mam pojęcia na czym polegała moda na tą powieść. W przyszłości nie zamierzam sięgać po kolejne książki tej pani.

Ciekawostki
  • Kristin Hannah zanim zaczęła pisać ukończyła wydział prawa w Waszyngtonie oraz przechodziła praktyki w Seattle.
  • Autorka zdobyła wiele nagród, m.in. Złotego Serca, Maggie, i nagroda 1996 National Reader's Choice. 
Gdzie kupić taniej?
Swiatksiazki.pl ~ 16.38 zł
nieprzeczytane.pl ~ 15.87 zł
merlin.pl ~ 19.99 zł
czytam.pl ~ 18.40 zł

Filmik promujący

Moja ocena 2/5

6 komentarzy:

  1. Zdecydowanie bardziej do gustu przypadły mi "Oblubienice wojny"."Słowik" nie jest zły ale nie jest też jakoś szczególnie wybitny.Bohsterki nie przypadły mi do gustu,jedna aż nazbyt buntowniczka, druga za bardzo stłamszona i posłuszna. Obie jak ogień i wodą.Tematyka wojny we Francji popularna choćby np."Światło którego nie widzać" nie przemawia do mnie. Tam wojna nie wydaje się tak okrutna jak na terenach Polski i może dla mnie mało wiarygodna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś miałam ochotę przeczytać tę książkę, ale teraz mam cały stos książek do przeczytania i póki co nie zamierzam dokładać do tego stosu jeszcze Słowika. Tym bardziej że obecnie przeszła mi ochota na tę powieść. ;)
    Pozdrawiam!
    https://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Mi się książka swego czasu podobała, nie była może najlepszą z gatunku, po jaką udało mi się sięgnąć, lecz była ciekawa. Nie sięgnę raczej po pozostałe książki autorki, jednak czas poświęcony Słowikowi nie uważam za czas stracony.

    dziewczyna z książkami

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam nic tej autorki, ale mam w planach przeczytanie "Słowika". Lubię klimaty wojny więc myślę, że to coś dla mnie. Chce się sama przekonać, czy jest zła czy dobra, zwłaszcza że recenzje o niej są różne.

    Pozdrawiam!
    recenzje-zwyklej-czytelniczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mnie ta książka byla wyjątkowa i przepiękna.

    OdpowiedzUsuń
  6. „Słowik” to powieść lekka, niemal filmowa, napisana pod scenariusz ekranizacji. Bez wulgaryzmów, a same sceny przemocy ograniczają się do minimum. Kto nie czytał wcześniej niczego o tematyce wojennej nie ma porównania i ta książka będzie dla niego wyjątkowa.

    OdpowiedzUsuń