03 sierpnia 2018

Losing Hope - Colleen Hoover

O książce:
Liczba stron: 355
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Data wydania: 4 lutego 2015
Kategoria: literatura młodzieżowa
Język: polski
ISBN: 978-83-7515-330-9

Opis książki:
Czasami, aby pójść naprzód, trzeba najpierw sięgnąć głęboko w przeszłość. Przekonał się o tym Dean Holder. Przez wiele lat zmagał się z poczuciem winy, że kiedyś pozwolił odejść małej dziewczynce. Od tego czasu szukał jej uparcie, ale nie spodziewał się, że gdy ponownie się spotkają, ogarną go jeszcze większe wyrzuty sumienia.

„Losing Hope” to historia trojga młodych ludzi naznaczonych przez traumatyczne doświadczenia. Każde z nich wybrało inny sposób na to, by sobie z nimi poradzić – nie każde z nich wybrało życie.

Czy jest taka tragedia, po której nie da się odzyskać nadziei?

Moja reakcja
Losing Hope, niby jedna z tych książek, które porzuciłam po 50 stronach, a jednak do niej wróciłam. Czemu tak się stało? Otóż sam początek, te pierwsze strony nie wnosiły nic nowego po lekturze pierwszej książki. Przyznaję, że byłam wręcz znużona tym, że musiałam brnąć w tą samą historię od nowa. Ostatecznie postanowiłam ją przeczytać po roku od zakończenia przygody Hopeless, okazało się, że dużo z tej fabuły mi umknęło po tak długim czasie, więc takie małe przypomnienie było przyjemne. 

Druga perspektywa tej samej historii ma za zadanie wypełnić u czytelnika luki, jakie pozostają po przeczytaniu pierwszej części. Ale czy tak do końca jest? Cóż, o większości przeżyć Holdera dowiadujemy się już w poprzedniej książce, albo się ich jedynie domyślamy. Tutaj jesteśmy postawieni przed konkretnymi faktami, które zgadzają się (lub nie zgadzają) z naszym wyobrażeniem. Dzięki tej wersji historii dowiemy się również nieco więcej o ukochanej siostrze bohatera.

I wtedy właśnie uświadomiłem sobie, że utraciłem najlepszą część samego siebie.

Oprócz tego, że miejscami okropnie się wynudziłam, to opowieść ze strony Holdera była całkiem ciekawa. Czytając o jego wewnętrznych przeżyciach, o tym, co działo się w jego głowie oraz o jego motywach polubiłam go jeszcze bardziej niż w poprzedniej "wersji". Tutaj nasz opanowany Dean Holder ukazuje swoje słabości oraz to, jak delikatnym i kruchym człowiekiem może okazać się taki z pozoru idealny, silny mężczyzna.

Podsumowując... Czy zachęcam do sięgnięcia po uzupełnienie fabuły Hopeless? Myślę, że mimo wszystko powinno się przeczytać obie książki jakie zaprezentowała nam autorka, jednak polecam zrobić sobie miedzy nimi drobny odstęp czasu, ponieważ możecie się nieźle wynudzić, tak jak ja zrobiłam to na samym początku. Ostatecznie całość podobała mi się.
Ciekawostki

  • Na okładce amerykańskiego wydania powieści pozował Girffin Peterson.
  • Losing Hope było szóstą powieścią Coleen Hoover i została wydana w lipcu 2013 roku.
  • Powieść Losing Hope pojawiła się na szóstym miejscu listy bestsellerów The New York Timesa 28 lipca 2013 roku.
  • Aby dopełnić dzieła autorka napisała jeszcze opowiadanie Szukając Kopciuszka wyjaśniające opowieść Daniela o tajemniczej dziewczynie pojawiające się w Losing Hope.
Gdzie kupić taniej?
Z tego, co wiem, książka jest obecnie niedostępna.

Moja ocena 4/5

3 komentarze:

  1. Bardzo lubię stylistykę Twojego bloga. No i te ciekawostki . I choć książka to zupełnie nie moja bajka to jednak przyjemnie sobie o niej poczytać. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podobała mi się ta książka, podobnie jak Hopeless :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam Hopeless i niestety, nie podobała mi się, przez co nie sięgnęłam już po kolejny tom:) Może kiedyś.
    Pozdrawiam, Justyna z http://livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń