06 lipca 2017

Hopeless - Colleen Hoover

O książce:
Liczba stron: 424
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Data wydania: 16 czerwca 2014
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Język: Polski
ISBN: 978-83-7515-281-4 

Opis książki:

Czasem odkrycie prawdy może odebrać nadzieję szybciej niż wiara w kłamstwa.


To właśnie uświadamia sobie siedemnastoletnia Sky, kiedy spotyka Deana Holdera. Chłopak dorównuje jej złą reputacją i wzbudza w niej emocje, jakich wcześniej nie znała. W jego obecności Sky odczuwa strach i fascynację, ożywają wspomnienia, o których wolałaby zapomnieć. Dziewczyna próbuje trzymać się na dystans – wie, że Holder oznacza jedno: kłopoty. On natomiast chce dowiedzieć się o niej jak najwięcej. Gdy Sky poznaje Deana bliżej, odkrywa, że nie jest on tym, za kogo go uważała, i że zna ją lepiej, niż ona sama siebie. Od tego momentu życie Sky bezpowrotnie się zmienia.
Moja reakcja
Zacznijmy od początku... No więc Hopeless było moim pierwszym spotkaniem z Colleen Hoover i jako zawzięta fanka fantastyki przyznaję, że spodobało mi się. Mimo, iż do powieści obyczajowych podchodzę dość sceptycznie, to tutaj okazało się, że ta historia była strzałem w 10! 
Powieść porusza tematy trudne, ale i takie, z którymi spotykamy się na co dzień czy to w telewizji czy w życiu. Szczególnie moją uwagę przyciągnął wątek miłosny. z jednej strony ciekawy, lekko tajemniczy, zaś z drugiej strony wprowadzony zbyt szybko. Tak, na miejscu autorki troszkę poczekałabym przed zadaniem czytelnikowi tak nagłego ciosu.

Akcja przebiega na tyle szybko, że bez przeszkód można przeczytać całość w dwa *góra trzy* dni. Uważam to za zdecydowanego plusa dla całości. Ogółem, żeby docenić tego typu powieść wypada, a wręcz powinno się, przeczytać Losing Hope, czyli drugą część z perspektywy owianego złą sławą Holdera.

Co do postaci uważam, że było za mało Six, czyli najlepszej przyjaciółki Sky. W pewnym momencie Sky i Holder zdają się zapominać o przyjaciołach, co *jak dla mnie* jest lekko denerwujące biorąc pod uwagę fakt, że bardzo polubiłam Six oraz Breckina. 

Szczerze mówiąc biorąc do ręki książkę w tej jakże cudnej oprawie i czytając te wszystkie zachwalające ją recenzje miałam trochę wygórowane oczekiwania. Ostatecznie przyznaję, że jestem mile zaskoczona i jak najbardziej polecam sięgnąć po tę pozycję.

Ciekawostki

  • Colleen Hoover jest jedną z najchętniej wybieranych autorek piszących powieści w gatunku new adult i literatury młodzieżowej.
  • Debiutancką powieścią Colleen była Slammed (Pułapka uczuć) wydana w styczniu 2012 roku.
  • Hopeless było dopiero piątą powieścią Colleen wydaną w grudniu 2012
Gdzie kupic taniej?
Filmik promujący

Moja ocena 5/5

5 komentarzy:

  1. Ja swoją przygodę z Colleen Hoover również zaczynałam od Hopeless, i pamiętam że bardzo mi się podobała, jednak do tej pory przeczytałam tylko kilka z jej powieści a z pewnością chciałabym przeczytać ich więcej.
    Pozdrawiam - Layla A.

    In my different World

    OdpowiedzUsuń
  2. Już czytałam książkę i tak samo jak tobie książka podobała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam do tej książki ogromny sentyment, gdyż to właśnie od niej, zaczęła się moja przygoda z Colleen Hoover <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  4. To była moja pierwsza książka Colleen i tak bardzo się cieszę, że ją odkryłam, bo jest jedną z moich ulubionych autorek. I naprawdę polecam Pułapkę Uczuć, bo chyba w tej książce jestem najbardziej zakochana, chociaż, kurczę, November 9 też jest boskie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Swoją przygodę z Colleen Hoover rozpoczęłam stosunkowo dawno, właśnie od Hopeless. Mając 15 lat byłam bardzo oczarowana historią oraz bohaterami, obecnie troszkę inaczej podchodzę do powieści spod pióra tej autorki. Nadal jestem jej fanką, ale odnoszę wrażenie, że w tych książkach postacie są bardzo podobne do siebie, psychicznie jak i fizycznie (chyba każdy główny bohater płci męskiej jest taki sam, brunet z idealnym ciałem). Nadal bardzo chętnie sięgam po książki Hoover, a do Hopeless i Losing Hope mam ogromny sentyment.

    Pozdrawiam!
    mariadoeseverything.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń