23 sierpnia 2015

Dziewczyna ognia i cierni - Rae Carson

O książce:
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Albatros
Data wydania: 22 kwietnia 2015
Kategoria: fantastyka/fantasy/science fiction
Język: polski
ISBN: 9788378857297

Opis książki:
Raz na cztery pokolenia jedna osoba zostaje wybrana. Otrzymuje B
oski Kamień, a wraz z nim-wielkie zadanie.
Sama musi jednak odkryć jakie. I udowodnić, że jest godna boskiego daru.
Elisa zostaje wybrana.
Nie wie dlaczego. Jest tą gorszą z dwóch księżniczek. Tą, która nigdy nie dokonała niczego godnego uwagi. I nie wyobraża sobie, że w ogóle by mogła.
W dniu swoich szesnastych urodzin zostaje oddana za żonę obcemu mężczyźnie. Wyjeżdża z rodzinnego kraju i nagle wychodzi na jaw, że ma wielu wrogów, którzy wiedzą o niej wszystko.
Ona nie wie nic.
Musi znaleźć siłę, aby spełnić proroctwa o wielkości.
Jeśli jej się nie uda-zginie młodo.
                            Jak większość wybrańców.
Moja reakcja
Książkę kupiłam ze względu na to, że zaczęła być coraz bardziej popularna, ale ze względu na okładkę.
"Dziewczyna ognia i cierni" książka licząca 416 stron, urzekła mnie tym, iż cała akcja rozgrywa się w czasie podobnym do średniowiecza, gdzie ludzie wierzyli w magię. Z początku książka wydaje się trudna, te wszystkie nazwy, imiona, rzeczy, których nazw nie potrafiłam odczytać, Ale z czasem wszystko staje się coraz bardziej fascynujące.
Rae Carson złamała mi serce kilkakrotnie podczas czytania jej powieści, gdy o tym piszę naprawdę mam ochotę płakać! No dobrze nie będę wam spojlerować, więc przejdę do fabuły.

Elisa - główna bohaterka, wybranka Boga nosząca Boski Kamień, w taki sposób można określić szesnastoletnią księżniczkę, która wychodzi za mąż, aby była bezpieczna w innym państwie, oczywiście Elisa jest niczego nieświadoma do momentu, gdy wszystko się zmienia...
Bohaterka, niestety nie należy do tych pięknych, smukłych kobiet takich jak jej siostra, ona jest wręcz jej przeciwieństwem, pulchna i mniej urodziwa. 

Powieść jest lekka, przyjemna i szybko się ją czyta. Książkę polecam osobom, które nie mają zbyt wiele czasu na czytanie, ponieważ można ją przerwać w każdym momencie i nie da się w niej zagubić.

Moja ocena 5/5



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz