23 lipca 2018

Ponad wszystko - Nicola Yoon

O książce: 
Liczba stron: 328
Wydawnictwo: Dolnośląskie
Data wydania: 18 maja 2016
Kategoria: Literatura młodzieżowa
Język: polski
ISBN: 978-83-271-5697-6

Opis książki:

Choroba nastoletniej Maddy jest bardzo rzadka. Ma alergię na cały świat. Od siedemnastu lat jest uwięziona w domu. Kontaktują się z nią wyłącznie mama i pielęgniarka. Pewnego dnia Maddy wygląda przez okno i widzi... jego. Jest wysoki, szczupły, ubrany na czarno. Ich spojrzenia się spotykają. Obserwuje go z oddali. Już wie, że jej życie właśnie się zmieniło. Nieodwracalnie. I wie, że to będzie katastrofa.

Moja reakcja
Z początku nie miałam w planach czytania tej książki. Ba! Nawet mnie nie interesowała. Opis brzmi... Tak średnio. A jednak powieść Nicoli Yoon znalazła się w moich rękach. Przyznaję, nie spodziewałam się tutaj czegoś takiego. Historia bardzo młodzieżowa i baaardzo "na czasie". 

Żałuję, że tak długo z nią zwlekałam. Ponad wszystko mimo swojej liczby stron jest to tak naprawdę książka na jeden wieczór. Znajdziemy tu mnóstwo świetnych ilustracji, które pomagają nam w zobrazowaniu sobie całej sytuacji, z jaką zmaga się bohaterka. Nawet nie macie pojęcia jak ciężko jest mi pisać recenzję tak dobrej książki. 

Nicola Yoon w swojej powieści wykreowała dwójkę genialnych bohaterów. Maddy, czyli dziewczyna z alergią na wszystko oraz Olly - nowy sąsiad dziewczyny, który zmieni jej życie (oczywiście nie od razu). Z powieściami o chorych nieuleczalnie nastolatkach spotykamy się nieustannie. Mimo wszystko ta historia jest zupełnie inna. Nie mamy tutaj typowego schematu cierpienia z powodu swojego stanu czy też typowego użalania się nad swym losem. 

A więc o czym tak naprawdę jest ta książka? Pierwsze skojarzenie - choroba, ale czy to na pewno to? No nie do końca... Znajdujemy tu historię osoby, która wcale nie płacze z powodu tego kim jest. Maddy jest przyzwyczajona do swojego życia i stara się doceniać każdy jego skrawek. 

Całość jest niesamowicie optymistyczna. Czytając, na moich ustach nieustannie malował się uśmiech. Gorąco polecam zapoznanie się z tą pozycją. 

Ciekawostki
  • Powieść Ponad wszystko została przetłumaczona na 20 języków
  • W książce znajduje się mnóstwo niesamowitych ilustracji, które zostały wykonane przez męża autorki

Gdzie kupić taniej?

Okładka zwyczajna 

Okładka filmowa

Zwiastun filmu


Moja ocena 5/5

7 komentarzy:

  1. Czemu jest Ci ciężko napisać recenzję dobrej książki? Skoro mamy same plusy to trzeba je tylko wypunktować ;) Mi o wiele większą trudność sprawia krytyka. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam w zeszłym roku i zgadzam się z Twoim zdaniem :). Chociaż troszeczkę czułam się rozczarowana zakończeniem.

    Pozdrawiam

    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma rzeczy nie możliwych :) Ciężko pisać ? To nic! W końcu recenzja się pojawiła i zachęcasz :)

    Pozdrowienia!
    rozchelstanaowca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ta książka jest cudowna, szczególnie zachwyciła mnie swoimi rysunkami. Myślę że autorka nie raz zaskoczy nas jakąś świetną powieścią.
    Buziaki :*

    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomimo powagi tematu jaki jest poruszony w książce to jednak nie brakuje tu humoru,a obrazki dopełniają wyjątkowości książki. Szybko się czyta. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przeczytałam ją na raz, ale zawiodłam się nią. Nie spodobała mi się ona. ;/
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń