09 kwietnia 2016

Kreatywny Tag Książkowy

Cześć! Dzisiaj przychodzę do was z tagiem, do którego nominowała mnie Agnieszka z bloga Książka od kuchni za co serdecznie jej dziękuję. <3

1. Książka, w której bohater/bohaterka ma kolorowe włosy. 
Hmm... Pierwsze, co mi się skojarzyło z kolorowymi to trylogia Red Rising, wydaje mi się, żę ludzie tam będąc podzielonymi na kolory (chyba) mieli kolorowe włosy. Drugie skojarzenie to Magnus Bane i jego brokat we włosach. A ostatnie to mieszkańcy Capitolu z powieści Igrzyska śmierci, tam ludzie mieli bardzo ekstrawagancki styl ubierania się, co prowadziło do tego, że ich włosy były kolorowe. 


2. Książka, w której główny bohater/bohaterka potrafi śpiewać lub grać na jakimś instrumencie. 
I tu znowu pojawiają się miliony skojarzeń! Znam bardzo dużo takich postaci, więc wymienię je po kolei. Muszę przyznać, że jest dużo postaci, które grają na instrumentach. :)
America (Rywalki) - śpiew
Bradin (Ostatnia spowiedź) - śpiew
Kestrel (Pojedynek) - fortepian
David (Serce ze szkła) - fortepian
Jem (Mechaniczny anioł) - skrzypce

3. Książka, w której główny bohater/bohaterka się nie zakochał/a.
Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął wydaje mi się, że tylko Allan Karlsson nigdy nie znalazł sobie prawdziwej miłości (nie licząc wódki).  ;)

4. Książka, która jest oparta na motywie baśni lub bajki.
Jakoś jeszcze nie doszłam do tego typu powieści, ale kilka takowych posiadam w moim zbiorze książek. Tymi powieściami są: Wybrana - Naomi Novik, Alicja w krainie zombi - Gena Showalter itp.

5. Książka, w której główny bohater/bohaterka jest buntownikiem.
Wiele jest takich bohaterów np. bohaterowie z powieści Pojedynek, lub Tris z powieści Niezgodna.

6. Książka, w której główny bohater/bohaterka ma dziwne imię.
Muszę przyznać, że cały zestaw dziwnych imion znajduje się w powieści Hobbit.

7. Książka o skomplikowanym tytule.
Skomplikowany? To tylko Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął, ale po angielsku! The Hundred-Year-Old Man Who Climbed Out of the Window and Disappeared

8. Książka, która opowiada o kosmosie lub akcja dzieje się w nim.
Red Rising, W ramionach gwiazd oraz Saga księżycowa

9. Książka, po której postanowiłaś zmienić się na lepsze.
Niezgodna. Dlaczego? Ponieważ to do niej zaczęła się moja przygoda z książkami YA.

10. Nominacje, jednak inne niż wszystkie. Liczba osób nominowanych do TAGu musi być wielokrotnością dwójki.
Nominuję:
Silver Moon z bloga Books obsession
Patryka z bloga Patryk I Książki
Patty z bloga Truskawkowy bloga książkowy
Maleficent z bloga Dear Books

6 komentarzy:

  1. Bardzo fajny TAG, wcześniej go nie widziałam.
    Pozdrawiam! :)
    http://recenzjeklaudii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspomniałaś o "Stulatku..." - to jedna z moich ulubionych książek ;] Pozdrawiam serdecznie;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za nominację! Wykonam już niedługo <3
    Buźki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakupiłam ostatnio "Pojedynek" po angielsku i już nie mogę się doczekać rozpoczęcia lektury. W księgarniach już druga część, a ja jeszcze nie zabrałam się za pierwszą!
    "Niezgodną" wspominam bardzo pozytywnie. Przede wszystkim uważam, że autorka bardzo umiejętnie wykreowała dystopijny świat, a podział na frakcje był bardzo ciekawym pomysłem.
    Zapraszam również do siebie na urodzinowe rozdanie :)
    http://booksbyshadow.blogspot.com/2016/04/urodzinowe-rozdanie.html

    OdpowiedzUsuń